Zgłoś problem
Regulamin
określający tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne i przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
I. Zasady ogólne
1.Regulamin określa zasady zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości i przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
2. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych należy zgłaszać do Biura Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej w Lubartowie, ul. Rynek II 6
a) telefonicznie nr telefonu – 81 854 36 15
b) pisemnie
c) elektronicznie – za pomocą dedykowanego formularza umieszczonego na stronie internetowej Związku – www.zkgzl.pl w zakładce „Zgłoś problem”
II. Zasady zgłaszania przypadków niewłaściwego świadczenia usług
1. Uwagi dotyczące świadczonych usług należy zgłaszać w terminach liczonych od zaistnienia okoliczności:
a) do 2 dni roboczych – dla sytuacji braku odbioru odpadów z nieruchomości w wyznaczonym przez harmonogram odbioru odpadów terminie.
b) do 5 dni roboczych – dla innych sytuacji związanych z niewłaściwym świadczeniem usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady,
c) do 2 dni roboczych – dla sytuacji związanych z niewłaściwym świadczeniem usług przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
2. Uwagi zgłasza właściciel nieruchomości: telefonicznie, pisemnie lub elektronicznie poprzez numery telefonów i adresy (w tym elektroniczne) wskazane w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 2 powinno zawierać dla ustalenia okoliczności, w szczególności:
a) Imię i nazwisko zgłaszającego;
b) Adres nieruchomości dotyczącej reklamacji,
c) Opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji
d) Numer telefonu do kontaktu
4. Reklamację w zakresie odbioru odpadów z nieruchomości uznaje się za niezasadną jeśli:
a) reklamacja zostanie zgłoszona w terminie powyżej 2 dni roboczych od planowanego wywozu odpadów,
b) w przypadku braku prawidłowego oznaczenia nieruchomości numerem porządkowym,
c) innych przyczyn ujawnionych w wyniku weryfikacji zasadności otrzymanej reklamacji.
d) braku zgody na przetwarzanie danych osobowych,
e) braku potwierdzenia zapoznania z treścią informacji o zasadach zgłaszania reklamacji
5. Pracownicy Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej w terminie do 2 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dokonaniu zgłoszenia przez mieszkańca analizują zgłoszenie pod kątem zgodności i przekazuje zgłoszenie przedsiębiorcy właściwemu ze względu na miejsce wystąpienia nieprawidłowości.
6. Przedsiębiorca niezwłocznie weryfikuje zgłoszenie i przekazuje informację zwrotną o sposobie załatwienia zgłoszenia do Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej oraz właściciela nieruchomości zgłaszającego nieprawidłowość w świadczeniu usług.
III. Postanowienia końcowe
Regulamin określający tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości i przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych dostępny jest w biurze Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej, stronie internetowej Związku www.zkgzl.pl w zakładce „Zgłoś problem”
Aby wypełnić formularz reklamacyjny online wybierz jeden z poniższych: